Turbulențe la compania Tarom: planul prin care sute de angajați pleacă acasă

de: Ciprian Ioana
18 02. 2021

Despre restructurare masivă la Tarom se vorbește de foarte multă vreme, dar lucrurile concrete nu prea s-au făcut. Acum, operatorul promite disponibilizări.

Situația nu e deloc roz la Tarom, operatorul național de transport aerian, doar că mare lucru nu s-a făcut de-a lungul timpului. Compania a înregistrat pierderi ani la rândul, iar pandemia a agravat și mai tare lucrurile. Planul de restructurare al Tarom, trimis Comisiei Europene ulterior primirii ajutorului de salvare, prevede disponibilizarea a 700 dintre cei aproape 1.500 de angajați și multe alte măsuri drastice.

Se vorbește despre închiderea a 11 agenții externe, iar toate aceste măsuri sunt întinse pe următorii doi ani.

Planul de restructurare al Tarom

În prezent, Tarom mai are undeva la 1.500 de salariați, dar mulți dintre ei nu-și mai justifică prezența. Anul pandemiei a agravat și mai tare lucrurile, din moment ce numărul curselor a scăzut considerabil.  Din iunie anul trecut până acum au plecat 250 de angajați. În total, până la sfârșitul verii acestui an, trebuie să mai plece 700 de oameni. Dintre angajații rămași, 1.000 sunt acum în șomaj tehnic, după ce săptămâna de muncă a fost redusă de la 5 la 4 zile.

Tarom operează acum doar 20% din cursele pe care le avea înainte de pandemie. Așa că, potrivit raportului, compania are nevoie urgent să facă economii. Plus că mulți dintre oamenii angajați acum acum nu-și pot justifica salariul cu munca depusă.

Tarom vrea să închidă birourile neperformante din Austria, Franța, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia și Ungaria încă de anul acesta.

Reorganizare forțată

Din martie, de când zborurile au fost anulate, compania a înregistrat pierderi masive, generate de scăderea traficului aerian.

În contextul disponibilității Comisiei Europene de a aproba, în condiții de urgență, ajutoare sub forma împrumuturilor ori granturilor nerambursabile destinate acoperirii pierderilor cauzate de pandemia Covid-19, compania a inițiat demersuri pentru acoperirea pierderilor cauzate de această pandemie, estimate a ajunge la finalului anului la suma de 64,8 milioane euro.

În aprilie anul trecut, se menționa că ajutorul acordat Tarom și Blue Air, o altă companie puternic afectată, s-ar ridica la 130 de milioane de euro.

CEO-ul Blue Air spunea, în luna aprilie, atunci când 90% dintre angajați erau în șomaj tehnic, că are nevoie de un credit de salvare între 40 şi 90 de milioane de euro pentru a depăşi criza generată de pandemie.